Sunday, 29 July 2012

SOLAT SUNAT DHUHA....


SOLAT SUNAT DHUHA
1) Bilangan rakaat : 2 hingga 12 rakaat (2 rakaat 1 salam)
2) Waktu : Pagi anggaran 8.00 pagi hingga 11.00 pagi
Niatnya:
"Sahaja aku sembahyang sunat Dhuha 2 rakaat kerana Allah Ta'ala"
Baca ketika sujud yang terakhir - 3 kali
Baca doa ini selesai solat

Maksudnya:
Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu  DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu,
keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu,
kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika  di dalam bumi, keluarkanlah,
jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu,
limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

ingat kamu....

Lagu kesukaan ku..... y amat bermakna dlam hidupku...:')


Nurfarah Nazirah - Anak Gembala & Terasing Lirik





Oooooooo akulah anak gembala,

Merentas sungai dan rimba,
Beginilah tiap masa,
Tapi hatiku gembira,




Kegelisahan didalam kedinginan 

Meniti sepi keseorangan 
Sebuah kematian yang tiada bernisan 
Sendu mengiringi perpisahan



Ruang nan luas diri bergerak bebas 

Namun keupayaanku terbatas 
Segala mimpi menjadi api 
Perit membakar diri



Sebuah cinta dan harapan

Menjadi debu berterbangan
Tersekat nafasku kabur pandangan mataku
Amat tersiksa diriku
Kerana kehilanganmu

Oh mengapakah terus mengharap menanti
Walau cukup kusedari
Kau tak kan kembali

Pemergianmu mengisi permintaan
Biarpun dikau masih kuperlukan
Kita dikata pasangan bahagia
Kini terasing luka

my Dream !

Hye ...
Mlm ne,, Hanna borinkk laa..
Hanna nak share laa...
nak share ssuatu y pling pnting dlm hdup Hanna....
iaitu IMPIAN...

Nak tau pa impian Hanna??
Impian Hanna y ptama ialah... Nak jadi anak y bguna...
Hanna nak happy kan Mami n Dadi Hanna...
Hanna nak dorg bangga dpt anak mcm Hanna...
yelaa, bila lagikan Hanna nak bangga kan dorg...
So, skrg laa Hanna nak banggakan dorg...
Nak stdy bek`bek n nak jd Lawyer.. Hehehe....

y kdua ialah... Hanna nak jadi Seorang Isteri...
Hanna nak jd sorg isteri y baik, solehah n setia...
Hanna teringin sgat utk d sygi n dcintai...
InsyaALLAH suatu hari nanti Hanna akn jd Isteri org.. hehehe...

y Terakhir...
Hanna nak jadi Mummy org !
wahhh, mesti best kan jd Mummy?
InsyaALLAH....:)

itu je laa... k bye.. Ngantukk !

Doa..


Ya Allah… terima kasih karena Engkau selalu mengasihi kami secara berkelimpahan tiada batas setiap saat.
Ya Allah… bantulah & bimbinglah kami agar dapat berdoa kepadaMu dengan sepenuh hati & perasaan kami, memasrahkan semua masalah, beban, hambatan, pikiran, jiwa, hati & seluruh diri kami seutuh-utuhnya kepadaMu.

Ya Allah… terangilah hati kami agar semua kesombongan dibersihkan & digantikan dengan cahaya & kasih sayangMu.
Ya Allah… terangilah hati kami agar semua kemarahan dibersihkan & digantikan dengan cahaya & kasih sayangMu.

Ya Allah… terangilah hati kami agar semua sifat ingin mementingkan diri sendiri dibersihkan & digantikan dengan cahaya & kasih sayangMu.

Ya Allah… terangilah hati kami agar semua perasaan iri & dengki dibersihkan & digantikan dengan cahaya & kasih sayangMu.

Ya Allah… terangilah hati kami agar semua keserakahan & kelicikan dibersihkan & digantikan dengan cahaya & kasih sayangMu.

Ya Allah… bantulah & bimbinglah kami agar mudah bagi kami untuk memberi maaf kepada siapapun yang pernah bersalah kepada kami dengan setulus-tulusnya. (Ingat kembali siapapun yang pernah bersalah & maafkan dengan setulus-tulusnya sambil menyadari bahwa hubungan hati anda kepada Tuhan adalah yang terpenting & jangan sampai hubungan ini dihalang-halangi oleh emosi-emosi negatif yang diakibatkan orang lain terhadap anda)

Ya Allah… dengan telah kami maafkannya mereka, berkatilah hati kami agar semua kebencian, dendam, sakit hati, ketidakpuasan, kejengkelan & emosi-emosi negatif lainnya yang disebabkan oleh orang lain, semuanya dibersihkan & dikeluarkan dari hati kami untuk digantikan dengan cahaya & kasih sayangMu.

Ya Allah… bantulah & bimbinglah kami agar kami dapat semakin sadar akan kesalahan kami, baik kepadaMu maupun kepada sesama kami, memohon ampun kepadaMu dengan setulus hati kami & dengan sepenuh kesungguhan & perasaaan hati kami.

Ya Allah… bantulah & bimbinglah kami agar cahaya & kasih sayangMu semakin meresap di dalam hati kami, bersinar semakin indah & terang di dalam hati kami, untuk memberikan ketenangan, kedamaian & kebahagiaan yang sejati di dalam hati kami.
Ya Allah… terpujilah Engkau Yang Maha Esa, Maha Kuasa & Maha Segalanya untuk sekarang & selama-lamanya.
Terima kasih ya Allah atas nikmat dan ujian yang telah Kau beri…
Amiiiiiiiiiiin ya robbal ‘alamin!

Pra Universityy !

Hyee... Lama dah Hanna x update blog...Huhu..
Hanna da del psal smua tu.
Hanna skg nak cita sal my life je..
ok x...? Hehehe...
Now, Hanna da jd budak Pra University !

At Pra University...
Hanna tpaksa blagak jd buda U knun`knunnye...
but  ! byk assigment... Penat Hanna... but mcmana jgak kan....
Hanna pksa bt gak....
dari citee y x best.. jum layan pic hanaa kat Pra University !
Layannnzzzzzzzzzzzzz !

Model for Zon Bebas Sampah ~

                                                             Opsss ! tu bkan tndas plajar..
                                                                tp Tndas staff laa !
                                                         
                                                                    Auchakkkk !
                  
                                                                     Hehhee !
 
                                                                      Sblum blik....
 

Tuesday, 25 October 2011

UMS....

Last week yang lalu....
Hanna ada pegi UMS....
Seminar Skor A SPM ... hurm, mula2 Hanna nak bwa kengkwan p seminar tuu..
Tapi oleh krna ada mslah y x ble d'elakkan...
kengkwan y len x dpat pegi...
So, Hanna pegi sna sorg2...Sedih tau.... Huhu... ;'[

Alhamdullilah Hanna dpt ilmu dr seminar tuu....
Boleh bantu Hanna dlam SPM nanty....
Hanna stay sorg2 aja tau.... 
Tpi xpa... hurmm.... :))

Fail y dberi..  .^^,


Kawasan Luar Dewan Seminar.. ( Dewan Kuliah Utama )..^^,


Tyme seminar Sejarah... Ambik ksmpatan nak ambik pic..^^,


Hari pertama Hanna kat seminar...^^,



Hari Last Hanna kat Seminar...^^, 
Tyme tnggu Dd ambik..^^,